out sweet memory in Cameron

out sweet memory in Cameron

Aku start guna wordpress ni semua disebabkan oleh orang yg mcm dalam tajuk kat atas tu ha.. suamiku, cinta hatiku, sahabat karibku dan jugak geng gaduhku… siapa lagi kalau bukan Encik Zaid Baharuddin…suamiku ni asal Melaka gak sama ngan aku cuma daerah je tak sama…aku di Jasin, my hubby di Ayer Keroh.. hubby ku ni lahir pada 8 Feb 1980.. bersekolah kat Melaka then sambung study di N9.. orang IT.. so kami ni satu line la wpun sekarang ni aku dah tak keje dalam bidang IT…

my beloved husband

my beloved husband

Cemana aku mula kenal my huggable teddybear ni? ditakdirkan aku ni dapat la jd PSM Sangkut (la ni depa tuko nama jadi PTM) kat MAMPU… kebetulan anak causin (Lina) ku jugak keje kat sana… kalau tak silap aku…1st time aku jumpa suamiku ni masa aku berjanji nak jumpa Lina kat main loby… Lina ni datang ngan geng geng SSO (nama seksyen depa la ni)… seingat aku yg ada masa tu Lina, Apiez, Sumi ngan suamiku … aku ajak depa pi tapau makan… haa masa tu la aku ngan suami ku sama2 tapau nasi..

Start dari hari tu la aku join geng depa tu… mana taknya.. lepas a few weeks aku keje.. aku pindah dari umah angah kat bangi tu .. pi menyewa kat Equine Park.. umah pakcik Lina..dari dok berdua.. kami dok ber 3 then jadi ber 4 plak…

my number one supportermy number one supporter

dalam tahun 2004.. opis kami anjurkan expedisi mendaki Gunung Kinabalu… apa lagi.. si Lina ni pun pujuk la aku tuk join training for the Kinabalu selection.. uishh pening ke hapa budak ni.. dah le aku ni jungle tracking pun tak penah buat tetiba nak ajak aku pi panjang gunung plak… tapi sebabkan geng2 ku semua join aku pun rasa tercabar gak aaa… tak leh jadi mcm ni! masa training kat Gabai.. aku pitam.. so tuk sambungan training esoknya… suamiku la yg dengan relahati tolong angkat beg aku yg ala2 bawak almari tu.. berat sungguh maunya la aku ni tak pitam… tq ek syg tolong bawakkan almari dan peti ais bergerak tu kekekeke

Sejak training sama2 tuk kinabalu ni la aku dan suamiku jadi rapat… mana taknya hari2 kena turun training… dia punya letih memang tak hengat… tapi syok sbb kuar peluh.. sbb tu la kalau korang tengok aku time tu dan skarang… beza giler.. sebab masa tu ramping habis.. kekekke

win the PERJASA Bowling Tournament

win the PERJASA Bowling Tournament

satu lagi kami ni memang suka sukan yg sama.. apo lagi kalau bukan bowling… aku ni meman gila bowling since zaman2 jd student dulu… sampai ke mampu ada lak geng bowling memang syok aa.. tu la antara aktiviti riadah geng kami… then ada plak kawan dia ajak join tournament bowling… tapi nak masuk kena couple lelaki perempuan.. so suamiku ni ajak la aku… jeng jeng jeng!! since dari tu la kami makin rapat.. hehehe hasilnya sampai sekarang banyak gak le kelengkapan rumah kami dikumpul hasil dari tournament2 bowling yg kami menang especially yg suamiku menang la.. dia menang lebih banyak dari aku..antara hasilnya kipas angin, blender dan langsir rumah…

Suamiku ni sungguh penyabar orangnya.. lelagi bila dia berhadapan angin pasang suruh aku yg tah apa2 ni.. ishh kalau orang lain belum tentu lagi leh sabor kan… walau mcm mana sabar pun dia.. aku ni kena gak belajar betulkan angin aku ni… sian dia asyik kena ngadap perangai aku yg ampes ni …haaa lupa plak nak citer… wpun kami ni suka beriadah.. tapi ada satu game yg kami tak leh main berpasangan… “BADMINTON”.. kalau kami main beregu game ni kompomnya gado… hahahah bengong tul aku ni… asal beregu je mesti angin puting beliung datang!

buah hati baru.. Cik CANON

buah hati baru.. Cik CANON

Skarang ni suamiku ada hobi baru… dia makin suka betul berdunia ngan camera dia… la ni kami just beli Canon PS S5 IS je.. walaupun kami lom mampu nak beli camera SLR.. tapi hasil gambar yg suamiku ambik memang cantik… habis dia round Putrajaya tuk test cari angle yg cun… cameraman idola dia dah tentu la Saiful Nang… mana la tau lama2 nanti leh la ngikut jejak langkah Saiful Nang plak ye sayang!

Thanx alot for always being beside me for sad or happy time!